Stiinta

Motorul magnetic uluitor al lui Kohei Minato

1 89
5.00 avg. rating (99% score) - 1 vote

Un motor revoluţionar alimentat de magneţi permanenţi, pus la punct de un inventator japonez. O economie de energie de 80%, nici un pic de căldură şi zgomot… Pare seducător! Kohei Minato vrea să-l comercializeze. Un motor magnetic care practic nu utilizează deloc energie este cât se poate de ireal. Dacă această tenologie este ideală, cum se face că nu are cerere?

Minato are 58 de ani. Și-a consacrat cei mai mulţi ani ai vieţii sale făcând animaţie, muzică şi de a promova cariera de cântăreaţă a fiicei sale în SUA.

Un motor revoluţionar? Rotorul prototipului japonezului este încustrat de 16 magneţi dispuşi oblic. Se pare că poziţia şi unghiul magneţilor constituie cheia funcţionării maşinilor lui Minato. O dată pusă în mişcare, roata continuă să se învârtă, ceea ce demonstrează cel puţin că conceptul nu generează încuietori magnetice. Maşina este destul de grea şi conectată la o pilă. Se aprinde comutatorul şi un rotor mare se învârte la 1,550 t/M fără efort şi silenţios. Cadrane indică puterea de intrare şi pe cea de ieşire. O sursă de doar 16 waţi animă un ansamblu care ar trebui să consume cel puţin 200 sau 300. Practic, maşinile nu utilizează energia electrică decât pentru a porni cei doi demarori electromagnetici plasaţi de o parte şi de alta şi care nu au drept funcţie decât de a scoate rotorul din încuietorile magnetice până la arcul magnetic următor. Se observă o mişcare uniformă în sensul invers acelor de ceas. Este impresionant!

Motorul magnetic uluitor al lui Kohei Minato

Kohei Minato

La un ansamblu conectat la un generator, comutatorul indică un flux de intrare către electromagneţii statorului de circa 1,8 volţi şi 150 mA la ieşire. Să facem calculul: 1,8 x 0,15 x 2 = 0,54W la intrare şi 9,144 x 0,192 = 1,755W la ieşire, adică de 3,25 ori mai mult.

Dar legile fizicii interzic ca un sistem să producă mai mult decât primeşte. Puterea suplimentară neaşteptată este generată de forţa magnetică a magneţilor permanenţi ai rotorului. „Nu fac decât să exploatez una din cele patru forţe ale naturii”, declară Minato.

  • Ce implică această tehnologie

Motoarele Minato nu consumă decât 20% şi chiar mai puţin, din energia necesară motoarelor convenţionale. Ele rămân reci la atingere şi nu fac nici un fel de zgomot mecanic şi electric. Sunt deci nu doar economice, ci şi mai sigure şi ecologice.

  • Eficacitatea motoarelor Minato

Calităţile remarcabile ale invenţiei lui Minato, economie de energie, nici o emisie de căldură sau de zgomot, fac din ele obiective ideale pentru aplicaţii casnice: calculatoare personale, telefoane celulare (se studiază un generator în miniatură) etc. Motorul magnetic va costa mai puţin la fabricare decât un motor convenţional pentru că, neemiţând aproape deloc căldură, rotorul şi statorul vor putea fi montate în incinte de plastic. Motorul este suficient de puternic pentru a propulsa un vehicul. El diferă complet de cele patru principalele tipuri de motoare răspândite azi în lume. Motorul Minato utilizează repulsia ca sursă de energie  miezului. Suportă foarte puţine pierderi, practic nu încălzeşte şi are un randament de 33%, incomparabil superior motoarelor convenţionale.

Minato este singurul care a găsit soluţii la unele probleme. Prima este recursul la repulsie şi la non atracţie, ceea ce reface energia de intrare necesară. Apoi, unghiul de poziţionare al magneţilor pe rotor, şi ai statorului, în felul în care unul să „sară” peste altul, producând forţe notorice. În fine, puterea magneţilor. Dar pentru asta a trebuit să apară, în 1980, magneţii cu nedoim pentru a face totul posibil. Structura nord-sud a oricărui magnet poate fi conservată construind rotorul în trei straturi: în stratul superior magneţii Neomax au polul nord către exterior, urmează un strat non magnetic şi în al treilea magneţii au polul sud către exterior. Aceste straturi sunt aliniate pe polii opuşi nord-sud ai celor doi electromagneţi. Timpul de exercitare al electromagneţilor constituie cheia care permite de a se obţine „punctul sensibil” producând repulsia între stator şi rotor.

Cadenţa este asigurată prin detectoare care primesc semnalele de balize chiar înainte de a se prezenta fiecare segment al rotorului. Rotorul este pornit şi stopat aplicând şi întrerupând energia la cei doi electromagneţi ai statorului. După un timp de dezaccelerare, rotorul se opreşte aliniindu-şi magneţii pe miezul de fier ai celor doi electromagneţi ai statorului.

În acest timp, trebuie să precizăm că sistemele cele mai moderne de motoare cunoscute, AC (curent alternativ), DC (curent continuu), servo sau pas cu pas, utilizează toate fundamental acelaşi principiu al forţei electromagnetice de atracţie care a fost descoperit acum circa 200 de ani. Concepţia lor implică pierderi considerabile datorate bobinajelor miezurilor şi curenţilor vagabonzi, care se transformă în căldură.

1 Comment

  1. felix 01/03/2015 at 17:30 -  Răspunde

    Vreau sa văd cât mai repede ca se fabrica așa ceva sau cel puțin asemănător

Lasă un comentariu

Urmăriţi-ne pe Facebook!

Urmariți-ne pe Twitter!

Urmariți-ne pe Pinterest!

Enigme

Showbiz

Dosarele crimei

Videoclipurile săptămânii

Conspirație

Credință

Spiritualitate

Mitologie

Legende

Publicitate

Publicitate
Flag Counter

Susține acest site cu o donație!